EKO OKULLAR EYLEM PLANI HAZIRLANDI.
ANTALYA /ALANYA DEĞİRMENDERE İLKOKULU 2023-2024 EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI
EKO-OKULLAR EYLEM PLANI
AYLAR |
EYLEM VE ETKİNLİKLER |
UYGULAMA |
|
EKİM |
• Öğretmenlerin katılımıyla proje tanıtım toplantısı yapılması |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
• Okul Aile Birliği Genel Kurulu’nda velilere eko-okullar projesi hakkında bilgi verilmesi |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
|
• Okul web sayfası aracılığı ile velilerin ve kamuoyunun eko-okul hakkında bilgilendirilmesi |
• WEB Yayın Ekibi |
|
|
• Eko-okul timinin oluşturulması |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
|
• Eko-okul komitesinin oluşturulması |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
|
• Eko-okul panosunun güncelleştirilmesi |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
|
|
|||
• Hayvanları Koruma Haftası çerçevesinde çalışmalar yapılması |
• Tüm Okul |
|
|
• Atık pil ve kapak toplama kampanyası ile ilgili çalışmalar |
• Tim – Koordinatör Öğretmenler |
|
|
• Doğal malzemelerle etkinlik (taş,yaprak,dal,midye, ,deniz kabuğu vb.) |
• Tüm Okul |
|
|
• Çöp atık nedir, neden ayrıştırılır? Derslerde işlenmesi |
• 1-2-3. Sınıf |
|
|
• Eylem planının Eko- Okul Ulusal Koordinatörlüğüne gönderilmesi |
• Koordinatör Öğretmenler ve Okul İdaresi |
|
|
• Yıllık katılım payının yatırılması |
• Koordinatör Öğretmenler ve Okul idaresi |
||
KASIM |
• ‘Doğaya nasıl yardım edebilirim’ konulu yarışma |
• 2.3..sınıflar |
|
• Çevre kirliliğine neden olan ve canlılara zarar veren etkenlerin belirlenmesi ve dokümanların panoda sergilenmesi |
• Tim – Koordinatör Öğretmenler |
|
|
• Atık pil ve kapak toplama kampanyası ile ilgili çalışmalar |
• Tüm Okul |
|
|
• Çevre ve canlılara zarar veren etkenler için alınması gereken önlemlerle ilgili çalışma yapılması |
• Tim – Gönüllü Öğrenciler |
|
|
• Serbest resim için kullanılan kâğıtların iki yüzünün de kullanılmasına teşvik edilmesi |
• 1-2-3. Sınıf Öğretmenleri |
|
|
• ‘İnsanların doğal hayata etkileri’ konusunda resim çalışması yapılması |
• Tüm Okul |
|
|
• Çeşitli atıklardan hayvan maske ve figürlerinin yapılması |
• Anasınıfları |
|
|
• Gıda israfı ve etkileri konulu pano düzenlenmesi |
• Tüm Okul |
|
|
• "Damlataş Mağarası" gezisi |
• Eko-Tim |
|
|
ARALIK |
• Atık pil ve kapak toplama kampanyası ile ilgili çalışmalar |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
• Öğrencilerin çevresel inceleme yaparak insanların doğaya etkileri ile ilgili bilinçlendirilmesi |
• Tim – Koordinatör Öğretmen |
|
|
• *Kuş evleri - Kuş yemekhanesi*yapımı |
• Tim – Koordinatör Öğretmenler |
|
|
• Çevremiz ve çevremizin korunması ile ilgili şarkı çalışmalarının yapılması |
• Tim – Koordinatör Öğretmenler |
|
|
• Atık malzemelerden çalışmalar (düğme,kumaş,cd,ip vb.) |
• 3 .sınıflar |
|
|
• En çok pil toplayan (her sınıftan 1kişi )EKO KİD seçilmesi |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
|
OCAK |
• Atık pil ve kapak toplama kampanyası ile ilgili çalışmalar |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
• Enerji tasarrufu haftası ile ilgili çalışmalar yapılması |
• Tim – Gönüllü Öğrenciler |
|
|
• Nesli tükenmiş canlılarla ilgili öğrencilerin bilgilendirilmesi |
• Sınıf öğretmenleri |
|
|
• Yapılan çalışmaların web sayfasında yayınlanması |
• WEB Yayın Ekibi |
|
|
• Dünyada ve ülkemizde çevre adına oluşan çarpıklıkların gazete ve dergi kesikleri olarak panolarda sergilenmesi |
• Eko-tim |
|
|
ŞUBAT |
• Atık pil ve kapak toplama kampanyası ile ilgili çalışmalar • Birinci dönem yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
• Koordinatör Öğretmenler • Tim – Koordinatör Öğretmeni |
|
• “Günlük yaşamda sokak hayvanlarına nasıl destek olabiliriz?” konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi · Alanya Belediyesi Hayvan Barınağına gezi |
• 2-3. Sınıf öğrencileri |
|
|
• Yaşadığımız bölgede koruma altındaki alanlar ve milli parklar ile ilgili çalışma yapılması |
• EKO-TİM |
|
|
• Çevre sorunlarına dikkat çekmek amacıyla ‘Bitkiler Olmasaydı’ ve ‘ Bitki hayvan şikayetleri’ konulu kompozisyon ve ‘Resim ‘çalışmasının yapılması |
• 3 . Sınıflar kompozisyon,1ve 2.sınıflar resim |
|
|
• EKO GAZETE oluşturma |
• 3 .Sınıflar Koordinatör Öğretmeni |
|
|
• EKO UYARI İŞARETLERİ tasarlama,uygulama |
3 . Sınıflar |
|
|
MART |
• Atık pil ve kapak toplama kampanyası ile ilgili çalışmalar • Geri dönüştürülebilen malzemeler ve serüvenleri hakkında konuşulması |
• Koordinatör Öğretmenler • Tüm sınıflar |
|
• Geri dönüşümle ilgili videoların sınıflarda izletilmesi · Alanya Belediyesi Atık ve Geri dönüşüm Merkezine gezi |
• Tüm sınıflar · 2. sınıflar |
|
|
• Ülkemizde bulunan bitki türlerinin kullanım alanları ile ilgili bulunan çeşitli resim ve yazıların panoda sergilenmesi |
Tim – Koordinatör Öğretmeni |
|
|
• 22 Mart Dünya Su Gününün kutlanması |
• Tim – Gönüllü Öğrenciler |
|
|
• Bitkilerin büyümesinde suyun önemi ve dünyada su sorunları hakkında bilgilendirme – panonun bu konu ile ilgili düzenlenmesi |
• Tim – Koordinatör Öğretmeni |
|
|
• Okul bahçesine fidan dikimi ve tarım çalışmalarının yapılması |
• Tim – Koordinatör Öğretmenler |
|
|
• En çok pil toplayan (her sınıftan 1kişi ) EKO KİD seçilmesi |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
|
NİSAN |
• Atık pil ve kapak toplama kampanyası ile ilgili çalışmalar • Çevrede,mahallede,sahilde,yakın parkta bahar temizliğinin yapılması |
• Koordinatör Öğretmenler • Tim – Koordinatör Öğretmenler |
|
• Toplanan atık maddelerin okulda sergilenerek öğrencilerin bilinçlendirilmesi |
• Tim – Koordinatör Öğretmenler |
|
|
• ‘Tanıdık Yabancılar’ (Ağaçları tanımak,yaprakları toplayıp kurutup albüm yapmak) |
• 3 . sınıflar |
|
|
• Sınıflarda saksıda çiçek yetiştirilmesi |
• Tüm sınıflar |
|
|
• Doğa ile ilgili ATASÖZLERİ, ŞİİRLER derleme |
• 3. sınıflar |
|
|
· Alanya Belediyesi Güneş Enerji Santraline gezi |
· 2. sınıflar |
|
|
• EKO GAZETE **ECOBB** çıkarılması |
• Tim – Koordinatör Öğretmenler |
|
|
MAYIS |
• Atık pil ve kapak toplama kampanyası ile ilgili çalışmalar |
• Koordinatör Öğretmenler |
|
• Okul bahçesindeki bitkilerin tesbiti ve bu bitkiler hakkında bilgi edinme |
•2,3. Sınıf Öğrencileri |
|
|
• Dergi – gazete gibi yayınlardan kesilen hayvan resimleri ile besin zinciri oluşturulup panoya asılması |
• EKO-TİM |
|
|
HAZİRAN |
• Dünya Çevre Günü’nün kutlanması |
• Komite – Tüm Okul |
|
• Çevre bilincinin oluşturulması için film izlenmesi |
• Tüm Okul |
|
|
• Sınıf yılsonu gösterilerinde ‘bitki ve hayvan türleri’ ile ilgili şarkı, şiir vb. çalışmaların sunulması |
• 1-2-3. Sınıf Öğrencileri |
|
|
|
|||
• Yıl içinde yapılan çalışmaların sergilenmesi |
• Tim – 1-2-3-. Sınıf Öğrencileri Koordinatör Öğretmen |
||
• “Eko-okul Eylem Planı Yıl Sonu Raporu” hazırlanarak Eko-okul Ulusal Koordinatörlüğüne gönderilmesi |
• Koordinatör Öğretmen |
|
HANİFE HATİCE YAŞAR ÜRÜN AÇIKGÖZ
Koordinatör Öğretmen Koordinatör Öğretmen
05/10/2023
UYGUNDUR
VELİ ÖZEN
OKUL MÜDÜRÜ