Değirmendere İlkokulu Anasınıfı B Şubesi Nature's Steam School eTwinning Projesinde Yeşil Teknoloji Enerji Kaynaklarını Öğreniyor

Değirmendere İlkokulu Anasınıfı B Şubesi Nature's Steam School eTwinning Projesinde Yeşil Teknoloji Enerji Kaynaklarını Öğreniyor

Değirmendere İlkokulu Anasınıfı B Şubesi Nature's Steam School eTwinning Projesinde Yeşil Teknoloji Enerji Kaynaklarını Öğreniyor

 

            Anasınıfı B şubesi Öğretmeni Hülya ÇEVİK öğrencilerine Nature's Steam School eTwinning projesinde yeşil teknoloji enerji kaynaklarını(güneş enerjisi,rüzgar enerjisi,hidroelektrik dalga,jeotermal vb.enerji kaynaklarını öğrendiler;enerji tasarrufunun önemini ve tasarruf etmek için neler yapabileceklerini(açık muslukları kapatma,tasarruflu ampul kullanma,odadan çıkarken elektrikleri kapatma vb.)ifade ettiler. Dünyamızdaki enerji kaynaklarının sınırlı olduğunu ve bir gün tükenebileceğini kavradılar.Yeşil teknoloji kaynaklarına örnek olarak sınıfta rüzgar tribünü ve rüzgar gülü sanat etkinliğini gerçekleştirdiler.Ardından "Karbon Ayakizi"nin ne olduğu hakkında bir öğrencimiz ailesiyle birlikte yaptığı araştırmayı açıkladı.Ağaç dikerek karbon ayak izimizi küçtürüz dedi.Öğretmen görsel işitsel videolarla çocuklara Karbon ayak iziyle ilgili video izletti.Öğretmen Hülya ÇEVİK kısaca Karbon Ayakizinin küresel ısınmanın başlıca sorumlusu olarak gösterilen, sera etkisine yol açan gazların oluşumuna neden olan ve fosil yakıtların kullanımıyla atmosfere yayılan karbondiyoksit (CO2) salımının bireyin insansal faaliyetleri sonucu dünyaya bıraktıkları zarar anlamına geldiğini söyledi.Örneğin arabaların egzozundan çıkan gazlar,kağıt tüketimi,yemek yaparken yaptığımız çöpler vb.Ardından sorular sorarak çocukların kavrama düzeyini test ettiler.


28.02.2022 214

08-04-2022